FAQ – Bestelling

Winkelwagen

Kan ik artikels direct aan mijn winkelwagen toevoegen?

Als u het artikelnummer al kent, kunt u via direct bestellen het gewenste artikel snel en direct in de winkelwagen leggen - zonder dat u de productkeuzepagina hoeft te openen. U vindt de knop bovenaan in het navigatiemenu naast de zoekfunctie. U hoeft alleen maar het artikelnummer, het aantal en uw referentie in te voeren. Door vervolgens op “In de winkelwagen” te klikken, worden de artikels aan de winkelwagen toegevoegd.

Als alternatief kunt u ook een Excelbestand maken en dit uploaden naar de winkelwagen. Als bestellingen offline met een sectorgebonden software worden ingevoerd en als haefbest.dat worden opgeslagen, dan kunt u de haefbest.dat ook in uw winkelwagen importeren.

Hoe kan ik een bestelbestand creëren en uploaden naar de winkelwagen?

U kunt uw online winkelwagen direct vullen via een offline bestelbestand door het ingevulde bestelbestand te uploaden. Via deze methode kunnen artikellijsten comfortabel en tijdbesparend aan de winkelwagen worden toegevoegd.

Deze functie kan ook nuttig zijn als u uw bestellingen wilt genereren via een afzonderlijk programma. Als u daar de mogelijkheid heeft om een bestelbestand te exporteren, kunt u het in het Excel template invoegen en vervolgens uploaden.

Downloaden van de Excel template voor het offline bestelbestand:

Log u eerst online met uw inloggegevens op onze website in.


Klik in de winkelwagen op “Excelbestand importeren”. Deze functie vindt u bovenaan in de winkelwagen. Er wordt een nieuw menu geopend. Hier downloadt u eerst de Excel template.


Het gedownloade bestand kunt u dan in Excel openen. De tabel moet opnieuw worden opgeslagen als XLS (1997 - 2003) of XLSX (2007 en nieuwer).


Het Excelbestand kan nu worden gebruikt als template voor alle volgende bestellingen en navenant bewerkt worden.
 

Alle latere wijzigingen in het bestand worden dus automatisch opgeslagen in Excel formaat.


Met behulp van dit bestelbestand kunt u naast de door u gewenste producten ook de “hoofdgegevens” van uw bestelling doorgeven - bijvoorbeeld uw referentie, leveringsmogelijkheden en leveringsadres.

Voorbeeld Excel bestelbestand
 

Uploaden van het offline bestelbestand:

Log u eerst online met uw inloggegevens op onze website in.

Klik in de winkelwagen op “Excelbestand importeren”. Deze functie vindt u bovenaan in de winkelwagen. Er wordt een nieuw menu geopend. Hier klikt u op “Excelbestand uploaden”, kiest u uw bestand en klikt u vervolgens op “Aan winkelwagen toevoegen”.

Als bestellingen offline met een sectorgebonden software worden ingevoerd en als haefbest.dat worden opgeslagen, dan kunt u de haefbest.dat ook in uw winkelwagen importeren.

Wat als ik mijn winkelwagen verlaat?

Uw verlaten winkelwagen wordt gedurende 90 dagen bewaard en u kunt op elk moment de laatste status bekijken in de winkelwagen. Om de winkelwagen permanent te bewaren, kunt u de artikels in de verlanglijst opslaan. Voor toekomstige bestellingen kunt u toegang krijgen tot de desbetreffende verlanglijst, de artikels weer toevoegen aan uw winkelwagen en snel bestellen.

Na de bestelling

Waar kan ik de status van mijn bestelling(en) bekijken?

De status van uw bestelling(en) kunt u onder “Mijn account” > “Mijn bestellingen” bekijken.

In de weergegeven tabel kunt u de status zien. U kunt ook zoeken naar de verschillende statussen in de bovenstaande filterkeuze.

Wat betekent de status onder „Mijn bestellingen“?

De status geeft een gedetailleerd inzicht in het verloop van uw bestelling. Gebruik de filteroptie op de pagina „Mijn bestellingen“ om te zoeken naar bestellingen op basis van hun status.

In behandeling
Uw bestelling is ontvangen en wordt verwerkt. ​

Verzendingsvoorbereiding/ openstaande verzending
Uw bestelling loopt via het Häfele verzendcentrum en wordt klaargemaakt voor verzending. Op dat moment zijn er geen wijzigingen meer mogelijk aan uw bestelling.

Verzonden
Uw bestelling is verwerkt en overhandigd aan de respectievelijke transporteur. Gebruik de track and trace, om de huidige locatie van uw pakket en de geschatte levering te verkrijgen.

Te wijzigen
U kunt u bestaande bestelling nog wijzigen tot deze door ons verder verwerkt wordt. Contacteer uw Häfele contactpersoon bij verdere vragen.

Op aanvraag
U heeft een bestelling op aanvraag geplaatst. Om te beginnen met de verwerking van uw bestelling, wijzigt u de verzending onder „Mijn bestellingen“ en slaat u de wijziging op. Wij zullen uw bestelling dan verder verwerken.

Geannuleerd
Uw bestelling is volledig geannuleerd.

Hoe kan ik mijn huidige en oude bestellingen doorzoeken?

Onder “Mijn bestellingen” heeft u een overzicht over uw huidige en vroegere bestellingen. Gebruik de filter- en zoekopties voor gemakkelijke opvolging.

- Selecteer een periode.

- Selecteer een status.

- Vul in het zoekveld in welke referentie, bestellingsreferentie of artikelnummer u wilt zoeken in uw bestellingen.

De bijbehorende bestellingen worden vervolgens getoond en u kunt achteraf de bestelinformatie bekijken en ook hele bestellingen of artikels opnieuw bestellen.

Waar vind ik een overzicht van mijn meest bestelde artikels?

Een overzicht van uw meest bestelde artikels vindt u in uw account onder „Mijn bestellingen" > „Mijn top-artikels". De rangschikking is naar onder toe gesorteerd op basis van de artikels die in de afgelopen 6 maanden het vaakst in uw bestellingen zijn opgenomen.

Verlanglijst

Kan ik interessante producten aan mijn verlanglijst toevoegen?

Aangezien er bepaalde artikels zijn die u steeds weer nodig hebt - of het nu gaat om Minifix-verbinders, bouten of schroeven - is er de functie van de verlanglijst. De verlanglijst ondersteunt u bij uw werk en helpt u het bestellingsproces te versnellen.

Sla hiervoor de inhoud van de winkelwagen op als verlanglijst. U kunt een onbeperkt aantal verlanglijsten maken. Met behulp van de functie „Verlanglijst" onder „Mijn account" krijgt u een lijst van de individuele verlanglijsten met de betreffende artikels en kunt u deze op elk gewenst moment aan uw winkelwagen toevoegen.

Om een verlanglijst te verwijderen, klikt u op het symbool Verwijderen.

Daarnaast kunnen artikelen op de productdetailpagina ook direct worden toegevoegd aan een bestaande of nieuwe verlanglijst.

Onze tip:
De verlanglijst biedt niet alleen voordelen voor standaardartikels zoals Minifix-bouten of schroeven. U kunt ook uw eigen verlanglijsten maken voor specifieke soorten meubilair, voor het organiseren van uw klantenoffertes of voor een specifieke klant.

Naar verlanglijst

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van de levering en van de verzendmethode. U vindt de voorwaarden voor onze standaardverzending in uw gebruikersaccount onder “Mijn profiel”.