Home     Over Häfele     Compliance bij Häfele

Compliance bij Häfele

Compliance staat voor het naleven van zowel interne als externe wet- en regelgeving binnen een organisatie.

Häfele staat bekend als een betrouwbare en eerlijke partner. Wij waarderen het vertrouwen dat onze partners, medewerkers en klanten in ons stellen. Vanuit onze meer dan 100-jarige geschiedenis als familiebedrijf, realiseren we ons dat duurzaam economisch succes alleen bereikt kan worden door correct en eerlijk handelen. 

Hoe brengen we compliance bij Häfele in de praktijk?


Gedragscode

We hebben onze ethische normen vastgelegd in een Gedragscode. Deze helpt ons om in elke situatie verantwoordelijk te handelen en de wet te volgen.


Onze Gedragscode is beschikbaar in zowel het Duits en Engels.


Wet inzake Toeleveringsketen - bescherming tegen risico's met betrekking tot mensenrechten en het milieu

Voldoen aan wet- en regelgeving en eerlijkheid vormen de basis voor een betroubare en succesvolle samenwerking met partners. Met de Duitse Wet inzake Toeleveringsketen (LkSG)  als uitgangspunt zorgen we ervoor dat de wettelijke voorschriften en gedragsnormen binnen onze toeleveringsketen worden nageleefd. 

Onze Gedragscode voor leveranciers is beschikbaar in zowel het Duits als het Engels. Meer informatie over onze klachtenprocedure is eveneens beschikbaar in het Duits en Engels. De door onze directie ondertekende intentieverklaring is hier te vinden.

Meldingen over kwesties op het gebied van mensenrechten, milieu, of nalatigheden kunnen worden ingediend bij ons meldpunt (zie “Contactmogelijkheid” hieronder).


Klokkenluidersregeling

Net als elk ander bedrijf zijn we niet volledig beschermd tegen illegaal of onethisch gedrag. Om risico’s in een vroeg stadium te herkennen en ongepast gedrag tijdig bij te kunnen sturen, hebben we een klokkenluiderssysteem opgezet dat voor iedereen toegankelijk is en gebruikt kan worden om ongepaste incidenten te melden. Alle informatie en de identiteit van de klokkenluider worden strikt vertrouwelijk behandeld. Meldingen kunnen, elektronisch, schriftelijk, telefonisch of persoonlijk worden ingediend bij ons meldpunt (zie “Contactmogelijkheid” hieronder).

General information on the Whistleblower Protection Act and on the federal government’s external reporting centre can be found on the homepage of the German Federal Office of Justice.


Contactmogelijkheid

We hebben een meldpunt opgezet voor het ontvangen van meldingen in overeenstemming met de Wet inzake Toeleveringsketen en de Wet Bescherming Klokkenluiders. Als je een anonieme melding wilt doen, vermeld dan hoe je contact zou willen opnemen.

 

Chief Compliance Officer
Dr. Carmen Mutz

Häfele SE & Co KG,
Adolf-Häfele-Straße 1, 72202 Nagold

Tel. +49 7452 95 353

E-mail: compliance@haefele.de

Talen: Duits en Engels


Frau Dr. Carmen Mutz

“Beslag is onze passie, klanttevredenheid ons streven en integriteit onze leidraad. Wij zijn Häfele.”

Dr. Carmen Mutz, Algemeen juridisch adviseur / Chief Compliance Officer

Overige

Heb je een vraag over compliance?

Neem dan contact op met compliance@haefele.de.